En litterär lista

sömnenmid9172633298

Jag hittade listan hos AnnaAnna och tycke att den var riktigt kul och svår… Man ska alltså beskriva sig själv och sitt liv med hjälp av titlar på böcker man har i bokhyllan. Jag gör som AnnaAnna och tillägger att böcker man läst men inte (längre) äger funkar fint också.

  • Är du man eller kvinna? ”Dotter till en Dotter”
  • Beskriv dig själv: ”S/Y Glädjen” och/eller ”Aprilhäxan”
  • Hur mår du? ”Sömnen”
  • Beskriv stället du bor på: ”Händelser vid vatten” & ”Lyckans Land”
  • Vart skulle du vilja resa? ”…och Picadilly Circus ligger inte i Kumla”
  • Vilken är din favoritfärg? ”Stekta gröna tomater”
  • Hurdant väder är det just nu? ”Innan Frosten”
  • Vilken är din favoritårstid? ”Sol & Vår” och  ”Midsommarvals”
  • Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? ”Att ha och inte ha”
  • Vad betyder livet för dig? ”Friheten”
  • Hurdant är ditt parförhållande? ”En fest för livet”
  • Vad är du rädd för? ”Män som hatar kvinnor”
  • Dagens aforism: ”Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö”
  • Vilket råd skulle du vilja ge? ”Konsten att vara snäll”
  • Ditt motto: ”Farväl till vapen”

Det här var jättekul..testa själv och berätta med ett inlägg här hos mig sen’

Fridens, Mija

1 kommentar

Filed under Kul

One response to “En litterär lista

  1. Oh vilken kul idé den ska jag kopiera i min blogg när jag kommer hem 🙂

    Kram
    Malin

Kommentera

